lauantai 28. toukokuuta 2011

Minäkö rasisti..?

Joissakin kommenteissa on vihjailtu siihen suuntaan, että minä olisin rasisti. Olen kuullut myös samansuuntaisia syytöksiä siviilielämässäni.

Olen matkustanut paljon ympäri maailmaa niin työtehtävissä kuin vapaa-ajallakin ja ”joutunut” tapaamaan kaikenrotuisia henkilöitä. Noissa yhteyksissä on yritettävä olla korrekti vaikka mieli tekisikin toimia toisin.

Muistan, kun olin kerran Universalin studiolla Kaliforniassa ja kävin studion matkamuistomyymälässä. Maksoin ostokseni kassalle, jossa oli kassanhoitajana – mikäpä muu kuin neekeri. Vetäessään luottokorttiani maksupäätteessä minusta näytti aivan siltä kuin kyseinen neekeri olisi tarkoituksellisesti pudottanut luottokorttini lattialle kassatiskin taakse, jonne minulla ei ollut näköyhteyttä. Sinne se kuitenkin putosi, ja pian sinne katosi myös koko neekeri. Hetken kuluttua neekerin pää nousi näkyviin ja rahastapahtuma saattoi jatkua.

Tässä tilanteessa todellinen rasisti olisi epäillyt neekerin höylänneen luottokorttia lattialla ja maininnut tästä neekerille. Niin tosin minäkin epäilin, mutta en puhunut mitään vaan päätin odottaa seuraavassa kuussa saapuvaa luottokorttilaskua.

Salvador Dalin tunnettua lausahdusta muunnellusti lainaten toteaisin:

Ainoa ero minun ja rasistin välillä on se, että minä en ole rasisti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita selvästi ja kohteliaasti

Site Meter