Imatran kirkkoherran sukupuolenvaihdos synnyttää joitakin kysymyksiä.
Miten naispappeuden vastustajat suhtautuvat kirkkoherraan, jos tämä jatkaa työtään seurakunnassa?
Miten kirkkoherran kolme aikuista lasta suhtautuvat uuteen tilanteeseen, jossa heillä ei olekaan enää isää vaan kaksi "äitiä"?
Miten kirkkoherra koki seksuaalisen "heräämisensä" vasta myöhäisellä keski-iällä?
Pitäisikö viran nimeksi muuttaa kirkkorouva?
On varmastikin miellyttävämpää pukeutua "naiseksi" ja esiintyä sellaisena, kun kirurgin veitsi on poistanut useimmat miehisyyden merkit, mutta onko tämä kaikki vaiva ja kielteinen julkisuus sen arvoista, että saa viettää loppuelämänsä eräänlaisena naishormooneja popsivana hybridinä?
Tämä taitaa viimeinkin murentaa kirkon jäljellä olevan vähäisen arvovallan ja uskottavuuden.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kirjoita selvästi ja kohteliaasti